Θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο αν ο θεραπευτής (πάντα στις περιπτώσεις που οι ικανότητες του παιδιού το επιτρέπουν) να χωρίσει το παιχνίδι ρόλων στα εξής μέρη :
- Ελεύθερη δραστηριότητα-διάλογος. Στο συγκεκριμένο μέρος το παιδί μπορεί να συζητήσει με τον θεραπευτή σχετικά με τον ρόλο που καλείται να παίξει (π.χ. σούπερ μάρκετ-γιατρός-σχολείο). Με αυτόν τον τρόπο ελέγχουμε τον αυθόρμητο λόγο του παιδιού, την ικανότητα του να ακολουθεί με επιτυχία τους κανόνες διαλόγους, την ικανότητα του στην κατονομασία αντικειμένων (σχετικών με τον ρόλο),την σύνταξη-δομή προτάσεων, το κατά πόσο μπορεί να ανακαλέσει-πραγματοποιήσει κινήσεις-δραστηριότητες που σχετίζονται με το παιχνίδι αλλά και να αξιολογήσουμε την άρθρωση καθώς και τα ερεθίσματα που δέχεται το παιδί.
- Δομημένες δραστηριότητες με σκοπό την μίμηση κινήσεων-ομιλίας. Ο θεραπευτής υποδεικνύει στο παιδί φράσεις και δραστηριότητες κίνησης που σχετίζονται με τον ρόλο, ενώ στην συνέχεια του ζητάει να τις μιμηθεί. Αυτό το κομμάτι μπορεί να χρησιμεύσει για την ενίσχυση των ερεθισμάτων και την διόρθωση σε πιθανώς λανθασμένες παραγωγές.
- Σύνθετες δραστηριότητες. Το παιδί καλείται να μιλήσει με τον θεραπευτή για ένα π.χ. επάγγελμα, να διηγηθεί προσωπικές εμπειρίες κ.τ.λ ενώ στην συνέχεια το θεραπευτής αφού πρώτα έχει δημιουργήσει ''γωνιές παιχνιδιών'' ζητάει απο το παιδί να πάει στην γωνία που σχετίζεται με το συγκεκριμένο ρόλο και να χρησιμοποιήσει τα παιχνίδια που βρίσκονται εκεί για να μιμηθεί δραστηριότητες (π.χ γιατρός- ιατρικά εργαλεία-εξέταση κούκλας ή θεραπευτή). Σε αυτό το κομμάτι ελέγχουμε πέρα απο όλα τα άλλα και την ικανότητα του παιδιού να ταυτίζει επαγγέλματα με αντικείμενα καθώς και το κατά πόσο είναι ικανό να χρησιμοποιήσει τα παιχνίδια με τον σωστό τρόπο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου