- Η λέξη-κλειδί για την επιτυχία είναι ''το πρόγραμμα''. Πάρτε διάφορα υλικά και φτιάξτε μαζί με το παιδί σας το εβδομαδιαίο του πρόγραμμα. Αυτοκόλλητα, σχέδια και χρώματα σίγουρα βοηθούν. Προσοχή στο πρόγραμμα δεν πρέπει να αναγράφονται μόνο οι υποχρεώσεις για το σχολείο (π.χ. διάβασμα) αλλά και οι ελεύθερες δραστηριότητες, έτσι το πρόγραμμα αποκτά μια άλλη έννοια. Ορίστε μέρες και ώρες που μπορείτε να ασχοληθείτε με το παιδί και συμπληρώστε δραστηρίοτητες που του αρέσουν (π.χ. ζωγραφική, βόλτα στο πάρκο).
- Η υπερ-μάθηση δεν έχει θετική επίδραση στα παιδιά. Οι υπερβολές των γονέων πολλές φορές οδηγούν το παιδί στο να απολέσει την παιδική-εφηβική του ταυτότητα για να αντεπεξέλθει στις σχολικές υποχρεώσεις. Φροντίστε να διδάσκετε το παιδί σας με επισκέψεις σε μουσεία, πάρκα κ.τ.λ. και όχι με επιπλέον διάβασμα.
- Η συμμετοχή του γονέα κρίνεται απαραίτητη. Ορίστε δραστηριότητες που θα υπάρχει αλληλεπίδραση γονέα-παιδιού. Για παράδειγμα μια όμορφη ιδέα είναι να δημιουργήσετε ένα παραμύθι μαζί με το παιδί. Ζωγραφίστε τις εικόνες, γράψτε τις προτάσεις του παραμυθιού, κολλήστε τις σελίδες και διαβάστε το. Πραγματικά αυτή η δραστηριότητα αποτελεί μια ''πηγή'' βελτίωσης πολλών δεξιοτήτων (λεπτή κινητικότητα, πραγματολογία, φαντασία, συνεργασία).
- Δημιουργήστε τον χώρο ανάγνωσης του παιδιού. Απομακρύνεται απο το γραφείο αντικείμενα που αποσπούν την προσοχή και μην αφήνετε το παιδί να διαβάζει σε δωμάτια που δεν επιτρέπουν την συγκέντρωση του (π.χ. Κουζίνα-Σαλόνι).
- Φροντίστε στον ποιοτικό χρόνο ενασχόλησης με τα μαθήματα. Μην πιέζεται το παιδί σας να διαβάζει ενώ δεν μπορεί για πολλές ώρες. Προτιμότερο είναι να ενημερώσετε τον δάσκαλο του ότι δεν μπόρεσε να κάνει κάποιες ασκήσεις ώστε να σας δώσει επιπλέον συμβουλές για το σωστό τρόπο μελέτης.
- Η ανταμοιβή στις προσπάθειες των παιδιών (όχι μόνο όταν είναι επιτυχημένες) είναι ένα ακόμα στοιχείο που χαρίζει αυτοπεποίθηση και σιγουριά στους μικρούς μαθητές. Ένα μπράβο και μια αγκαλιά αποτελούν πραγματικά κίνητρα.
Σάββατο 24 Αυγούστου 2013
Ιδέες για την νέα σχολική χρονιά
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου