Οι διαταραχές ακουστικής επεξεργασίας μπορούν να δημιουργήσουν δυσκολία στην ανάκληση της σειράς των συλλαβών. Για παράδειγμα εμείς μπορεί να λέμε την λέξη "πατάτα" και αν ζητήσουμε απο ένα παιδί να επαναλάβει την λέξη που είπαμε να μας πει "πατά". Σε αυτή την περίπτωση η βοήθεια απο έναν λογοθεραπευτή ειναι απαραίτητη. Μερικές ασκήσεις που μπορούν να βοηθήσουν στην βελτίωση αυτής της δυσκολίας ειναι οι παρακάτω :
1) Συσχετίζουμε μια εικόνα με έναν ήχο. Για παράδειγμα την συλλαβή "κο" με μια κότα. Και δίνουμε επαναλαμβανόμενες εικόνες ώστε το παιδί να παράγει συνεχόμενα τον ήχο. (κότα-κοτα-κοτα / κο-κο-κο ). Σε δεύτερο στάδιο μπορούμε να μπλέξουμε εικόνες μεταξύ τους. Αν για την κότα έχουμε την συλλαβή κο και για το πουλί την συλλαβή τι ώστε το παιδί να παράγει σύνθετους συνδυασμούς.
2) Ασκήσεις με μουσικά όργανα.
2.1 Έχουμε δύο μουσικά όργανα που παράγουν διαφορετικούς ήχους. Δίνουμε στο παιδί να κατανοήσει την διαφορετικότητα στην ακουστική παραγωγή και έπειτα του ζητάμε χωρίς να κοιτάει να ξεχωρίσει ποιο μουσικό όργανο χτυπάμε κάθε φορά.
2.2 Πάλι με τα ίδια μουσικά όργανα ζητάμε απο το παιδί να ακούσει χωρίς να βλέπει την ακολουθία που έχουμε παράξει (Α-Β) και να έρθει να πραγματοποιήσει την ίδια παραγωγή.
2.3 Το παραπάνω βήμα μπορεί να πραγματοποιηθεί και με διαφορετικές ακολουθίες για μεγαλύτερη δυσκολία. (Α-Β-Β) (Β-Α-Α) (Α-Β-Α) κ.τ.λ.
3) Ασκήσεις με μουσικά όργανα και υλικό ταύτισης
Ουσιαστικά πρόκειται για ασκήσεις που εφαρμόζουμε σε παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολία στις παραπάνω ασκήσεις. Σε αυτή την περίπτωση τα βήματα είναι ίδια απλώς υπάρχει στην αρχή οπτική επαφή και αφού γίνει ταύτιση ενός ήχου με ένα αντικείμενο του ζητάμε να κουνήσει το αντικείμενο όσες φορές άκουσε ή με την σειρά που άκουσε τους ήχους.
1) Συσχετίζουμε μια εικόνα με έναν ήχο. Για παράδειγμα την συλλαβή "κο" με μια κότα. Και δίνουμε επαναλαμβανόμενες εικόνες ώστε το παιδί να παράγει συνεχόμενα τον ήχο. (κότα-κοτα-κοτα / κο-κο-κο ). Σε δεύτερο στάδιο μπορούμε να μπλέξουμε εικόνες μεταξύ τους. Αν για την κότα έχουμε την συλλαβή κο και για το πουλί την συλλαβή τι ώστε το παιδί να παράγει σύνθετους συνδυασμούς.
2) Ασκήσεις με μουσικά όργανα.
2.1 Έχουμε δύο μουσικά όργανα που παράγουν διαφορετικούς ήχους. Δίνουμε στο παιδί να κατανοήσει την διαφορετικότητα στην ακουστική παραγωγή και έπειτα του ζητάμε χωρίς να κοιτάει να ξεχωρίσει ποιο μουσικό όργανο χτυπάμε κάθε φορά.
2.2 Πάλι με τα ίδια μουσικά όργανα ζητάμε απο το παιδί να ακούσει χωρίς να βλέπει την ακολουθία που έχουμε παράξει (Α-Β) και να έρθει να πραγματοποιήσει την ίδια παραγωγή.
2.3 Το παραπάνω βήμα μπορεί να πραγματοποιηθεί και με διαφορετικές ακολουθίες για μεγαλύτερη δυσκολία. (Α-Β-Β) (Β-Α-Α) (Α-Β-Α) κ.τ.λ.
3) Ασκήσεις με μουσικά όργανα και υλικό ταύτισης
Ουσιαστικά πρόκειται για ασκήσεις που εφαρμόζουμε σε παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολία στις παραπάνω ασκήσεις. Σε αυτή την περίπτωση τα βήματα είναι ίδια απλώς υπάρχει στην αρχή οπτική επαφή και αφού γίνει ταύτιση ενός ήχου με ένα αντικείμενο του ζητάμε να κουνήσει το αντικείμενο όσες φορές άκουσε ή με την σειρά που άκουσε τους ήχους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου