menu

Πέμπτη 20 Ιουνίου 2013

Η αξία της ''ανταμοιβής''

Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στην διαδικασία οργάνωσης μιας λογοθεραπευτικής συνεδρίας είναι η ανταμοιβή του παιδιού για την προσπάθεια που κατέβαλε. Ζωγραφική, αυτοκόλλητα, ενασχόληση με αγαπημένες δραστηριότητες είναι τα συνηθέστερα μέσα που χρησιμοποιούν οι θεραπευτές για να κινήσουν το ενδιαφέρον των παιδιών, και ως  μέσω αναγνώρισης για την προσπάθεια τους.

Κατά την άποψη μου, η ανταμοιβή είναι ένα πραγματικά πολυσύνθετο κομμάτι που θα πρέπει να δουλευτεί καλά απο τον κάθε λογοθεραπευτή, για να μην αποτελεί μόνο ώρα διασκέδασης, αλλά κυρίως ώρα δουλείας με παιγνιώδη τρόπο. Παρακάτω δίνονται μερικές ιδέες για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος.

  • Να χρωματίσει το παιδί σχήματα και να ενώσει τα ίδια (άσκηση για Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες)
  • Να παίξουμε το παιχνίδι με τις μπουρμπουλίθρες (στοματοπροσωπική άσκηση )
  • Να χρωματίσει το παιδί τους μονούς ή τους ζυγούς αριθμούς (άσκηση για Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες)
  • Να μιμηθεί κινήσεις/φωνές από ζώα (Άσκηση για Φωνολογικές/Αρθρωτικές διαταραχές)
  • Να παίξουμε παιχνίδια με κίνηση (''αποφορτίζουν'' ένα υπέρ-δραστήριο παιδί αλλά και αφυπνίζουν ένα υποτονικό)
  • Κολλάζ/ζωγραφική σε πλαίσιο  ( Δουλεύουμε γραφο-κινητικότητα)
  • Να κάνουμε τον κύριο Πατάτα ( ενίσχυση σωματογνωσίας- κατάλληλη για Αυτιστικά παιδιά)
  • Κουκλοθέατρο (ενίσχυση λεξιλογίου)
  • Διαβάζουμε ένα κείμενο/δίνουμε ένα θέμα και το παιδί ζωγραφίζει κάτι σχετικό  ( Δουλεύουμε την κατανόηση/αντίληψη)
  • Παιχνίδι ρόλων (Π.χ σούπερ μάρκετ- δουλεύουμε την γενίκευση των γνώσεων)

Φυσικά υπάρχουν και δομημένα επιτραπέζια παιχνίδια που μπορούν να μας βοηθήσουν να δουλέψουμε δεξιότητες στην μορφή παιχνιδιού. Ωστόσο μεγάλη σημασία έχει κάθε δραστηριότητα να επιλέγεται με βάση τα ενδιαφέροντα αλλά και τις ανάγκες κάθε παιδιού. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου