menu

Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013

Ένα νέο πρόγραμμα λογοθεραπείας

Στα πλαίσια της πτυχιακής εργασίας που έπρεπε να παρουσιαστεί στο Τμήμα Λογοθεραπείας (ΤΕΙ Ηπείρου) αποφάσισα να δημιουργήσω ένα νέο πρόγραμμα λογοθεραπείας που θα στηρίζεται στην πολυαισθητηριακή προσέγγιση για την αντιμετώπιση των αρθρωτικών-φωνολογικών διαταραχών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Στην προσπάθεια μου αυτή με στήριζε απο την πρώτη μέρα μέχρι το τέλος η καθηγήτρια μου Ελεάννα Βιρβιδάκη


Η εργασία παρουσιάστηκε στα ΤΕΙ και βαθμολογήθηκε με άριστα δέκα (10). Σκέφτηκα ότι θα ήταν μια πολύ όμορφη ιδέα να παρουσιάσω μέσα απο το blog μου μερικά βασικά στοιχεία του προγράμματος αυτού, για να ζητήσω την άποψη σας, μιας που προσπαθώ να βρω τον τρόπο (είτε μέσω παρουσίασης σε κάποιο συνέδριο, είτε μέσα απο ένα επιστημονικό περιοδικό) να γνωστοποιήσω σε συναδέλφους την δουλειά μου αυτή. 


Οι ασκήσεις που περιλαμβάνει το Πρωτόκολλο παρέμβασης σχετίζονται με τους εξής τομείς:
Αναπνοή
Ακουστική κατανόηση
Άρθρωση/φωνολογία
Ρυθμός
Κατάλληλη φωνοτακτική δομή
Μυϊκή ενδυνάμωση
Παιχνίδι ρόλων
Μίμηση
Στάση/θέση σώματος

•Ενθάρρυνση για χρήση νέων δεξιοτήτων


Σε τι στοχεύει το πρωτόκολλο παρέμβασης;

•Αποτελεί ένα συνδυαστικό εργαλείο θεραπείας που έχει ως στόχο την εξάσκηση σε πολύπλευρες κινητικές και λογοθεραπευτικές δραστηριότητες

συμβάλει στην σωματική, ψυχική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και να δημιουργήσει την λεγόμενη πολύπλευρη προσωπικότητα

Περιλαμβάνει ασκήσεις για τομείς που χρήζουν βελτίωση στην λογοθεραπεία και στην παιδαγωγική γυμναστική  

Οι επιστήμες που συνθέτουν το πρωτόκολλο παρέμβασης είναι 
  1. Λογοθεραπεία 
  2. Παιδαγωγική Γυμναστική 
  3. Παιχνίδι 
Το πρόγραμμα αυτό χωρίζεται σε 3 μέρη που έχουν την ίδια σημασία στην διαδικασία της αποκατάστασης : 

  1. Ατομικό 
  2. Ομαδικό
  3. Σε συνεργασία με τους γονείς 
Όλες οι ασκήσεις στοχεύουν στην ολική αποκατάσταση των διαταραχών λόγου-ομιλίας αλλά και στην ενίσχυση των ικανοτήτων σε τομείς που επηρεάζονται από τις δυσκολίες αυτές. Συγκεκριμένα η ασκησιολογία περιστρέφεται γύρω από τους εξής τομείς : 

  1. τομέας λόγου/ομιλίας
  2. αντιληπτικός τομεάς
  3. κινητικός τομέας 
  4. συναισθηματικός τομέας
  5. γενίκευση νέων γνώσεων/δεξιοτήτων 

Μια πιθανή ερώτηση που πολλοί απο εσάς θα σκέφτεστε είναι η εξής ''πως είναι δυνατόν να συνδυαστεί η λογοθεραπεία με την παιδαγωγική γυμναστική, και πως μπορεί να βοηθήσει μια τέτοια προσέγγιση στην βελτίωση ενός παιδιού''.  Η απάντηση έρχεται μέσα από τον συνδυασμό νευρολογικών και παιδαγωγικών θεωριών, που σχηματίζουν τον λεγόμενο ''κύκλο της ωκυτοκίνης'' (όπως ονόμασα την νέα αλυσιδωτή θεωρία που μας επιτρέπει να θεωρήσουμε χρηστικό ένα τέτοιο πρόγραμμα). 

Θα με χαροποιούσε ιδιαίτερα η άποψη σας πάνω στην προσπάθεια μου αυτή. Ελπίζω με αυτή την μικρή περίληψη να σας βοήθησα να καταλάβετε μερικά πράγματα για το πρόγραμμα λογοθεραπείας που έχω δημιουργήσει. Για ο,τι θέλετε διευκρινήσεις επικοινωνήστε μαζί μου στο mail μου : panos_vasiliadis@windowslive.com 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου